Képzőművészeti tanszak

Az alapfokú képzőművészeti oktatás célrendszere és funkciói

  1. Az alapfokú művészetoktatás követelménye és tantervi programja lehetőséget nyújt az esztétikai érzékenység alakítása mellett a látás kiművelésére és tudatosítására. A tervező, anyagformáló, eszközhasználó, tárgykészítő és környezetalakító tevékenységek gyakorlata nemcsak a kézügyességet, technikai érzékenységet fejleszti, hanem kialakítja a képességet a gondolatok, érzések, elképzelések, tapasztalatok vizuális eszközökkel való megjelenítésének gyakorlatára.
  2. A képzés széles körben segíti a vizuális kultúra iránt fogékony tanulók fejlődését. Figyelembe veszi az életkori sajátosságokat, a tanulók érdeklődésére, vizuális tapasztalataira építve gyarapítja ismereteiket, fejleszti képességeiket és alakítja készségeiket.

A képzőművészeti oktatás általános fejlesztési követelményei, feladatai.

  • Irányítsa a tanuló figyelmét az emberi és a természeti környezet esztétikumára, szépségeire.
  • Ismertesse meg az egyetemes kultúra, az európai műveltség, a nemzeti hagyományok értékeit, az értékmegőrzés formáit.
  • Ismertesse meg a kommunikáció művészi formáit, műfaji sajátosságait.
  • Ösztönözze a tanulót az önkifejezés eszköztárának gazdagítására és készítse fel a tanult művészeti kifejező eszközök alkalmazására.

Készítse fel a tanulót :

  • a látvány megfigyelésére, értelmezésére, analízisére
  • a vizuális információk, közlemények megértésére
  • a képi gondolkodásra, a vizuális absztrakcióra
  • a tapasztalat, képzelet, emlékezet utáni ábrázolásra
  • a legfontosabb kifejezőeszközök, kompozíciós eljárások ismeretére
  • élmények, gondolatok, érzelmek vizuális kifejezésére, alkotásra
  • a képi nyelv kifejezési szándék szerinti megválasztására
  • tanulmányok, szabadtéri vázlatok készítésére
  • eszközhasználatra, anyagalakításra
  • a jelentés, az esztétikum felismerésére, értelmezésére
  • a természeti szépségek, művészetek, műalkotások befogadására
  • műelemzési eljárások alkalmazására

Alakítsa ki a tanulóban :

  • az esztétikum iránti igényt
  • az esztétikai érzékenységet
  • az alkotó magatartást és az ehhez tartozó pozitív beállítódásokat, szokásokat.
Kisfaludy Mihály Általános Iskola és AMI